Connection Information

To perform the requested action, WordPress needs to access your web server. Please enter your FTP credentials to proceed. If you do not remember your credentials, you should contact your web host.

Connection Type

Skupština akcionara Banke je organ vlasnika Banke preko kojeg vlasnici štite svoje interese i na propisan način utiču na poslovanje Banke. Skupštinu akcionara čine svi akcionari banke.

Organi upravljanja Bankom su Nadzorni odbor koji ima funkciju nadzora nad poslovanjem banke i Upravni odbor  koji obavlja izvršnu funkciju i odgovoran je za upravljanje bankom na dnevnoj osnovi i njeno zastupanje, u skladu sa Zakonom o kreditnim institucijama, Zakonom o privrednim društvima I Statutom Banke.

Stalna radna tijela Nadzornog odbora su Odbor za rizike, Odbor za imenovanja, Odbor za primanja I revizorski odbor.

Stalna radna tijela Upravnog odbora su Komitet za upravljanje aktivom i pasivom, Odbor za razvoj i upravljanje promjenama informacionog Sistema, Odbor za naplatu  i Kreditni odbori za pravna i fizička lica.

 

Upravni odbor

Upravni odbor Banke sastoji se od 3 člana:

 

Miloš Pavlović, predsjednik Upravnog odbora Banke, nadležan za

  • Službu međunarodnog platnog prometa
  • PR i Marketing
  • Službu tehnologije i operacija
  • Službu pravnih i administrativnih poslova
  • Službu upravljanja ljudskim resursima
  • Službu internog razvoja

Nikola Vujošević, član Upravnog odbora Banke, nadležan za

  • Službu prodaje – pravna lica (corporate)
  • Službu prodaje – fizička lica (retail) i poslovna mreža
  • Službu upravljanja odnosima sa klijentima
  • Službu upravljanja sredstvima
  • Sektor za investiciono bankarstvo
    • Službu brokersko-dilerskih poslova
    • Službu kastodi poslova
  • Službu kartičnog poslovanja i alternativnih kanala prodaje

Veselin Vuković, član Upravnog odbora Banke, nadležan za

  • Službu računovodstva i finansijskog izvještavanja, plana i analize
  • Službu za podršku poslovnim operacijama
  • Službu za kontrolu, mjerenje i izvještavanje o rizicima
  • Službu za upravljanje nekvalitetnom imovinom

Dužnosti i odgovornosti upravnog odbora, u skladu sa članom 55 Zakona o kreditnim institucijama:

  • Upravni odbor vodi poslove kreditne institucije.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da obezbijedi da kreditna institucija posluje u skladu sa propisima kojima se uređuje poslovanje kreditne institucije.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da uspostavi i sprovodi pouzdan sistem upravljanja kreditnom institucijom u skladu sa zakonom.
  • U cilju uspostavljanja i sprovođenja efikasnog i pouzdanog sistema upravljanja, upravni odbor kreditne institucije:
  • utvrđuje ciljeve i opštu strategije kreditne institucije;
  • usvaja poslovnu politiku kreditne institucije;
  • redovno preispituje strateške ciljeve, strategije i politike upravljanja rizicima, uključujući i upravljanje rizicima koji proizilaze iz makroekonomskog okruženja u kojem kreditna institucija posluje, kao i stanje poslovnog ciklusa kreditne institucije;
  • uspostavlja osnove za funkcionisanje sistema interne kontrole, adekvatne veličini kreditne institucije, složenosti poslova i nivou preuzetog rizika;
  • usvaja politiku primanja u kreditnoj instituciji;
  • obezbjeđuje integritet računovodstvenog sistema i sistema finansijskog izvještavanja i finansijske i operativne kontrole;
  • obezbjeđuje nadzor višeg rukovodstva i uspostavlja tačno utvrđene, jasne i dosljedne interne odnose u vezi sa odgovornošću, koji obezbjeđuju jasno razgraničavanje ovlašćenja i odgovornosti i sprečavaju nastanak sukoba interesa;
  • utvrđuje unutrašnju organizaciju društva, uz saglasnost nadzornog odbora;
  • donosi opšte akte kreditne institucije, osim akata koje donose drugi organi kreditne instutucije;
  • bira i razrješava više rukovodstvo kreditne institucije i druga lica u skladu sa ovim zakonom i statutom kreditne institucije i određuje im zaradu;
  • donosi etičke standarde ponašanja zaposlenih u kreditnoj instutuciji;
  • odobrava uvođenje novih proizvoda i usluga u poslovanje kreditne institucije;
  • obavlja i druge poslove utvrđene ovim i drugim zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i statutom kreditne institucije.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da obezbijedi realizaciju supervizorskih mjera Centralne banke.
  • Upravni odbor kreditne institucije dužan je da periodično, a najmanje jednom godišnje, preispituje efikasnost sistema upravljanja kreditnom institucijom, uključujući primjerenost postupaka i efikasnost kontrolnih funkcija, i da o zaključcima obavještava nadzorni odbor, kao i da preduzima adekvatne mjere za otklanjanje utvrđenih nedostataka.

Nadzorni odbor

Nadzorni odbor Banke sastoji se od 5 članova:

  • Alfredo Longo, predsjednik Nadzornog odbora
  • Božo Milatović, član Nadzornog odbora i potpredsjednik
  • Adrijana Stevanović, nezavisan član Nadzornog odbora
  • Josip Pecirep, nezavisan član Nadzornog odbora
  • Aco Aleksić, nezavisan član Nadzornog odbora

Nadležnosti i odgovornosti Nadzornog odbora – u skladu sa članom 46 Zakona o kreditnim institucijama:

Nadzorni odbor:

  • daje saglasnost upravnom odboru na:
  • ciljeve i opštu strategiju kreditne institucije,
  • poslovnu politiku kreditne institucije,
  • finansijski plan kreditne institucije,
  • strategije i postupke procjenjivanja adekvatnosti internog kapitala kreditne institucije,
  • politike i procedure za izbor i procjenu ispunjenosti uslova za članove upravnog odbora i druga lica odgovorna za vođenje poslova u okviru pojedinih područja poslovanja kreditne institucije,
  • politiku primanja u kreditnoj instituciji, osim ako statutom nije uređeno da tu saglasnost daje skupština akcionara,
  • akt o internoj reviziji i godišnji plan rada interne revizije;
  • nadzire:
  • postupak sprovođenja i efikasnost i efektivnost sistema upravljanja kreditnom institucijom, – sprovođenje poslovne politike kreditne institucije, strateških ciljeva i strategije i politike preuzimanja rizika,
  • sprovođenje politike primanja u kreditnoj instituciji,
  • proces objelodanjivanja i komunikacija,
  • adekvatnost postupaka i efikasnosti interne revizije;
  • predlaže spoljnog revizora;
  • usvaja godišnji plan interne revizije i izvještaje interne revizije;
  • donosi i periodično provjerava opšta načela politike primanja u kreditnoj instituciji;
  • saziva sjednice skupštine akcionara, utvrđuje predlog dnevnog reda i predloge odluka za skupštinu akcionara i kontroliše njihovo sprovođenje;
  • bira i razrješava predsjednika nadzornog odbora;
  • imenuje i razrješava članove upravnog odbora uključujući i predsjednika;
  • imenuje i razrješava članove revizorskog odbora;
  • razmatra godišnji izvještaj o radu revizorskog odbora;
  • imenuje i razrješava članove odbora za primanja, odbora za rizike, odbora za imenovanja i druge odbore osnovane u cilju pružanja stručne pomoći u vršenju nadzora poslovanja kreditne institucije;
  • razmatra i zauzima stavove o nalazima iz izvještaja Centralne banke i izvještaja drugih nadzornih organa o izvršenoj kontroli, u roku od 30 dana od dana dostavljanja izvještaja o kontroli;
  • obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, propisima donesenim na osnovu ovog zakona i statuta kreditne institucije.

Sjednice odbora se održavaju po potrebi, a najmanje jednom u tri mjeseca.

Član nadzornog odbora je dužan da odmah obavijesti Centralnu banku o:

  • njegovom izboru ili prestanku funkcije u organima upravljanja u drugom pravnom licu, i
  • pravnim poslovima na osnovu kojih je taj član nadzornog odbora ili neko od članova njegove uže porodice direktno ili indirektno stekao akcije u pravnom licu, na osnovu kojih je samostalno ili zajedno sa članovima svoje uže porodice stekao kvalifikovano učešće u tom drugom pravnom licu, ili na osnovu kojih je njihovo učešće smanjeno ispod granice kvalifikovanog učešća

Odbor za imenovanja

Odbor za imenovanja sastoji se od 3 člana:

  • Božo Milatović, predsjednik
  • Alfredo Longo, član
  • Josip Pecirep, član

Nadležnosti i odgovornosti odbora za imenovanja – u skladu sa članom 48 Zakona o kreditnim institucijama:

Odbor za imenovanja:

  • određuje i predlaže kandidate za izbor članova nadzornog i upravnog odbora kreditne institucije, ocjenjuje ravnotežu između znanja, vještina, raznovrsnosti u sastavu i iskustva organa upravljanja, priprema opis ovlašćenja i potrebnih kvalifikacija za određenu funkciju i ocjenjuje očekivano potrebno vrijeme za obavljanje te funkcije;
  • utvrđuje ciljanu zastupljenost pola koji nije dovoljno zastupljen u nadzornom ili upravnom odboru i priprema politiku o načinu povećavanja broja manje zastupljenog pola u tim organima, kako bi se postigla ciljana zastupljenost;
  • redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje i po potrebi predlaže nadzornom i upravnom odboru kreditne institucije promjene u strukturi, veličini, sastavu i djelovanju tih organa;
  • redovno, a najmanje jednom godišnje, procjenjuje znanje, sposobnosti i iskustvo pojedinih članova nadzornog i upravnog odbora, kao i tih organa kao cjeline, i o toj procjeni obavještava organe i lica na koje se ta procjena odnosi;
  • redovno preispituje politike za izbor i imenovanje višeg rukovodstva i po potrebi daje preporuke upravnom odboru za unaprjeđenje tih politika;
  • kontinuirano, u mjeri u kojoj je to moguće, vodi računa o izbjegavanju postojanja dominantnog uticaja pojedinaca ili male grupe pojedinaca pri odlučivanju upravnog i nadzornog odbora, u cilju zaštite interesa kreditne institucije u cjelini, i
  • obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa zakonom.

Kreditna institucija je dužna da ciljanu zastupljenost iz stava 1 tačka 2 ovog člana, kao i politiku iz stava 1 tačka 2 ovog člana i njeno sprovođenje, javno objavljuje na način iz člana 237 stav 3 ovog zakona.

Odbor za imenovanja može da za ostvarivanje svojih dužnosti koristi sve resurse koje smatra adekvatnim, uključujući i korišćenje stručne pomoći lica van kreditne institucije na teret kreditne institucije.

Odbor za primanja

Odbor za primanja sastoji se od 3 člana:

  • Adrijana Stevanović, predsjednik
  • Alfredo Longo, član
  • Josip Pecirep, član

Nadležnosti i odgovornosti odbora za primanja – u skladu sa članom 50 Zakona o kreditnim institucijama, Odlukom o sistemu upravljanja u kreditnoj instituciji

Odbor za primanja:

  • priprema odluke nadzornog odbora u vezi sa primanjima zaposlenih, uključujući odluke koje imaju uticaj na izloženost kreditne institucije rizicima i na upravljanje rizicima, i
  • obavlja druge poslove utvrđene propisima.

Odbor za primanja, pored zadataka utvrđenih članom 50 stav 2 tačka 1 Zakona:

  • pruža podršku i daje savjete nadzornom odboru u vezi sa politikom primanja, praksom i procesima koji se odnose na primanja;
  • provjerava da li je postojeća politika primanja adekvatna i, ako je potrebno, daje predloge za promjenu tih politika sa predlogom plana za otklanjanje utvrđenih nedostataka;
  • predlaže eksterne stručnjake za primanja koje nadzorni odbor namjerava da angažuje za savjete ili podršku;
  • obezbjeđuje akcionarima informacije o politikama i praksama primanja, a naročito o predloženom većem maksimalnom odnosu varijabilnog i fiksnog dijela ukupnih primanja;
  • procjenjuje mehanizme i sisteme usvojene radi obezbjeđivanja da politika primanja pravilno uzima u obzir rizični profil i strukturu kapitala, da je ukupna politika primanja usklađena sa opštom strategijom, ciljevima, korporativnom kulturom i dugoročnim interesima kreditne institucije i da promoviše zdravo i efikasno upravljanje rizicima;
  • procjenjuje ostvarivanje ciljeva politike primanja i potrebe naknadnog prilagođavanja, uključujući primjenu malusa i povraćaja primanja;
  • analizira moguća scenarija u cilju utvrđivanja uticaja eksternih i internih događaja na politike i prakse primanja;
  • testira kriterijume za dodjelu varijabilnih primanja prije njihovog utvrđivanja i dodjele.

Jedan član odbora za primanja, koji nije član odbora za rizike, treba da prisustvuje sastancima odbora za rizike i obrnuto.

Primanja lica koja rukovode kontrolnim funkcijama, nadgleda i prati odbor za primanja.

Odbor za rizike

Odbor za rizike sastoji se od 3 člana:

  • Josip Pecirep, predsjednik
  • Aco Aleksić, član
  • Adrijana Stevanović, član

Nadležnosti i odgovornosti odbora za rizike – u skladu sa članom 49 Zakona o kreditnim institucijama i Odlukom o sistemu upravljanja u kreditnoj instituciji

Odbor za rizike:

  • savjetuje nadzorni odbor o cjelokupnoj trenutnoj i budućoj sklonosti kreditne institucije ka preuzimanju rizika i strategiji i pomaže u nadzoru nad sprovođenjem strategije od strane višeg rukovodstva, pri tom ne dovodeći u pitanje odgovornost upravnog i nadzornog odbora u cjelokupnom upravljanju rizicima i nadziranju kreditne institucije;
  • preispituje da li su pri određivanju cijena potraživanja i obaveza prema klijentima uzimani u obzir model poslovanja kreditne institucije i strategija rizika i ako ta cijena ne odražava rizik preuzet u odnosu na model poslovanja i strategiju rizika, predlaže upravnom odboru plan za otklanjanje nedostataka;
  • nezavisno od poslova odbora za primanja, sa ciljem uspostavljanja i sprovođenja odgovarajućih politika primanja, preispituje da li su pri određivanju podsticaja predviđenih sistemom primanja uzeti u obzir rizik, kapital, likvidnost i vjerovatnoća i očekivani period ostvarivanja dobiti, i
  • obavlja druge poslove određene propisima donesenim u skladu sa ovim zakonom.

Članovi odbora za rizike moraju imati odgovarajuće znanje, vještine i stručnost kako bi u potpunosti mogli da razumiju i prate realizaciju strategije rizika i sklonost kreditne institucije ka preuzimanju rizika.

Kreditna institucija koja nije značajna s obzirom na veličinu, unutrašnju organizaciju, vrstu, obim i složenost poslova koje obavlja može da osnuje kombinovani odbor za rizike i reviziju.

Članovi odbora za rizike i reviziju iz stava 3 ovog člana moraju imati odgovarajuće znanje, vještine i stručnost koji se zahtijevaju za članove oba odbora.

Kreditna institucija je dužna da obezbijedi da članovi odbora za rizike, ili odbora za rizike i reviziju, imaju odgovarajući pristup informacijama o rizičnom profilu kreditne institucije i, ako je to potrebno i primjereno, pristup funkciji upravljanja rizicima i savjetima eksternih stručnjaka.

Odbor za rizike, ili odbor za rizike i reviziju, određuje vrstu, količinu, oblik i učestalost informacija o riziku koje će primati od organizacionih jedinica ili funkcija u okviru kreditne institucije.

Odbor za rizike, pored zadataka iz člana 49 stav 1 Zakona, nadzornom odboru:

  • daje preporuke za prilagođavanje strategije upravljanja rizicima koje proizilaze, naročito iz izmjena modela poslovanja kreditne institucije, tržišnih kretanja ili preporuka funkcije kontrole rizika;
  • pruža podršku u nadzoru sprovođenja strategije za upravljanje rizicima, a naročito rizikom likvidnosti, tržišnim rizikom, kreditnim rizikom i operativnim rizikom, radi njihove procjene u odnosu na odobrenu sklonost preuzimanju rizika i strategiju upravljanja rizicima;
  • daje savjete u vezi sa izborom eksternih stručnjaka koje nadzorni odbor namjerava da angažuje;
  • analizira niz mogućih scenarija, uključujući testiranje otpornosti na stres, kako bi procijenio kakav će efekat taj scenario imati na rizični profil kreditne institucije;
  • analizira preporuke interne revizije i spoljnog revizora i prati sprovođenje preduzetih mjera.

Start typing and press Enter to search

WordPress Themes